"צריך ללכת לבחירות בהקדם ויפה שעה אחת קודם"

    גואל ועקנין 1 Comment on "צריך ללכת לבחירות בהקדם ויפה שעה אחת קודם"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאות נציגי רשויות חרדיות כעת בכנס הנבחרים מטעם פורום הרשויות החרדיות של המרכז לשלטון המקומי. נבמרכז הדיונים: האפשרויות השונות לשינויים קואליציוניים במערכת הפוליטית.

    ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט: אני מקדם בברכה את שלושת ראשי הסיעות, במקרה אנו נמצאים בזמן שמתרחשים הרבה דברים, וצריך לזכור שאנו בתקופה קשה שחברי הכנסת נלחמים קשה מאד על המעמד ועל המצב.

    אנו צריכים לדעת שהדרך היחידה להצליח לצד הגזירות הקשות היא לעמוד ביחד, להתחיל להתכונן ולהיערך לבחירות הקרובות שיגיעו מהר מידי ממה שאנחנו חושבים, אנחנו חייבים שהמפלגות החרדיות יחצו את רף העשרים מנדטים ויגיעו עד ל25 מנדטים ובכך יווצר כוח מאוחד שיהיה קשה לעמוד מולנו.

    ליצמן צילום אהרן לייבוביץ

    צילום אהרן לייבוביץ ליצמן דרעי גפני

    מנחה הפאנל אריה זיסמן: לפי מה שאנחנו שומעים יש הצעה מהליכוד, האם תוכלו לחשוף מה ההצעה, והאם קיימת כזו?

    יו"ר ש"ס אריה דרעי: כיבדו אותי לדבר ראשון וזה מדאיג אותי קצת…

    ברוכים הנמצאים לכל החברים והידידים, זיסמן שאל שאלה קשה, עדיין אומרים שאני לא מבין פוליטיקה חדשה ותקשורת חדשה, אבל אני חושב שאם יש סיכוי למשהו אז אין צורך לפרט, אבל אגיד ברורות: אין הצעה ממשית על השולחן. אין אפשרות להקים ממשלה חדשה, עם נתניהו ובלי נתניהו, לכן כל הדיבורים בימים האחרונים זה בגלל מבוי סתום שנקלעו ראשי הקואליציה שהיו בטוחים שיש להם קואליציה עד 2016, אבל הקב"ה יושב בשמים ורואה את כל עוול שנעשה לנו וכעת הקואליציה בפירוק והם בוחנים אפשרויות.

    אנו מתואמים מהבחירות האחרונות עד הפרט האחרון בכל תחום ובכל נושא, אין שום אפשרות להקים ממשלה כעת ואנחנו לא נשחק לידיים של אף אחד, וכפי שאני אומר צריך ללכת לבחירות בהקדם ויפה שעה אחת קודם.

    חבר הכנסת יעקב ליצמן: במקום שתשאל אם יש קואליציה עם ביבי, שמעתי היום ראיון עם עופר שלח ברשת ב' שאמר שלא עלתה הצעה להחליף את הממשלה בראשות לפיד. אני אומר לכם הציעו לי את זה. הציעו לי להיכנס עם לפיד בפנים שבוז'י הרצוג יהיה ראש ממשלה וסירבנו. זה הצעה מלפני שבוע ומלפני חודשיים.

    אז בהחלט, יש הצעה, ודחינו אותה. אין אפשרות. איווט ליברמן לא רצה להצטרף למרץ, ואצלנו ברור שאנחנו לא הולכים לממשלה עם לפיד ומה שנשאר עכשיו זה ממשלה עם נתניהו, ובימים אלו כל שעה יש משבר חדש.

    חבר הכנסת הרב משה גפני: אנחנו מתואמים ראשי הסיעות כולם בכל הנושאים, גם בהחלטות.

    היינו הבוקר בראש העין, על פי רוב ראש עיר שהולך נגד הנציגות החרדית לא מחזיק מעמד בתפקידו, אין לי הסבר למה זה קורה אבל זה קורה. זה קורה גם בכנסת.

    הקואליציה הנוכחית הוקמה ללא חרדים, ולאחר זמן קצר הקואליציה התפוררה. היא מתנהלת כמו קיוסק.

    האמירה הראשונה הייתה של לפיד שהוא מעוניין להיות ראש ממשלה, ובתוך זמן קצר התחילו הויכוחים הפנימיים, ואנחנו קיבלנו הצעות להיכנס לקואליציה, אם זה בצוק איתן, שביבי ידע לומר שהחמאס והג'יאהד מתאחדים ואנחנו לא.

    הבסיס שלנו הוא: עם יאיר לפיד לא יושבים. מטרתו היא לחסל חלילה את עולם התורה ואנחנו לא יושבים לאותו שולחן.

    מה שקורה עכשיו זה התפוררות גלויה בתוך הקולאיצייה, אחד בעד חוק 0 והשני נגד, כנ"ל רפורמת גרמן וכו'.

    לפיד הגיבור הגדול יגיד במידה ונכנס לקואליציה שאנחנו נכנסנו לגנוב את הקופה הציבורית, ברגעי ם אלו שאנחנו מדברים אני לא יודע אם יש לו זקן או לא, הוא לא יציב.

    מאידך הציבור שלנו סובל כשאנחנו באופוזיציה, אנחנו מקבלות מכות שכל אחד ואחד מרגיש אותם, ויש פה משמעות לכל צד ומהלך שיוחלט עליו.

    שאל אותי אחד מגדולי התורה האם המצב הוא כל כך נורא. עניתי שזה לא גרוע כמו בעיתונות החרדית ולא טוב כמו שאני עושה את זה. אנחנו לא צריכים להרים דגל לבן, אבל אנחנו ציבור חזק מאד.

    הכיוון שלנו הוא להמתין כמה ימים אבל בישלתם את הדייסה לבד ותאכלו אותו לבד.

    זיסמן: יש פה התלבטות אמיתית, נתניהו בגד בנו, האם יש אפשרות לקואליציה חילופית עם נתניהו בלי לפיד.

    דרעי: יש כבר דיבורים על חלוקת תפקידים בסיעות החרדיות… אני רוצה להרגיע את כולם, היו הרבה שיחות מסדרון ועדיין יש, אבל אין בזה כלום.

    שלא יהיה ספק, אנחנו מעוניינים להיכנס לקואליציה, זה הדרך היחידה להשפיע בצורה טובה, וכל ההשתדלות שלנו בבחירות זה להיכנס לקואליציה, גם בכנסת וגם ברשויות, אולם לצערי אין אפשרות להקים קואליציה לפני הבחירות, וזה מבחינת הסיכויים הפרקטיים. בסביבות צאי – יוני יהיה בחירות להערכתי.

    ליצמן: ישבנו בוועדת כספים אני גפני ואיציק כהן ונלחמנו נגד הגזירות. ראינו אין ללפיד שום הישג בפרט לא בנושאי כספים. צבא וליבה הוא עשה בדיוק כמוני, בכלכלה הוא מבין פחות מאיתנו, טעות יעשה ראש הממשלה אם הוא נותן מחר למעמ לעבור.

    גפני: נתנו גט כריתות לאריק שרון ואחרי זה עשינו קואליציה להוציא את שינוי, אנחנו לא אוהבים ושונאים, אני הולך עם נתניהו אם זה לטובת העניין, ואני אלך נגדו עם תאוות נקם.

    האיש עשה מעשה שלא יעשה, פעמיים עשינו אותו ראש ממשלה והאיש לא מניד עפעף, האיש לא הביא שקל או תקנה או משפט בחוק, וזה אחרי פגישות ושיחות.

    אני חייל ואני לא המחליט אבל העניין לקואליציה או לא זה לפי טובת העניין, כשתמיד נזכור שהאיש לא אמין, עכשיו הוא צריך אותנו,

    לפיד לא רמה בשבילי לשנוא אותו, הוא בא אלי בלילה של העברת התקציב שאעזור לו עם הדפים הריקים וביקש עזרה. הוא לא מבין באמת מה זה כלכלה, אין לו מושג. לפני שנה אמר שאסור להגדיל את יעד הגרעון ועכשיו הוא מעלה ב3.4

    דרעי: אני מבקש מהדוברים תוציאו הודעה שלא הייתה פגישה, הכל דיבורים, אין כלום.
    ישבתי אצלי בחדר מספר שעות עם בנט ושאלתי אם הוא חתום עם לפיד ענה לי חמישים אחוז, שאלתי מה הכוונה אמר שהוא מתלבט, הצעתי לו לעשות בלוק והצעתי לו את משרד האוצר במסגרת בלוק של 30, הוא שאל אותי מי ערב לי , עניתי לו שתוך שעה אני מביא לו 18 חתימות, ראיתי שהוא לא נפתח אלי, והעלתי את נושא משרד הדתות והצעתי שיהיו 2 סגנים לנו ולהם והכל יעשה בתיאום, סוכם שהוא יעדכן תשובה. עד היום לא הגיעה התשובה.
    צילום אהרן לייבוביץ ליצמן גפני דרעי זיסמן

    צילום אהרן לייבוביץ ליצמן גפני דרעי זייברט

    כנס הנבחריםצילום אהרן לייבוביץ



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ב"ה שזכינו לכאלה שליחים שיודעים לומר את האמת ובעיקר לדרעי שמגלה את הפרצוף האמיתי של בנט שר"י